من یک تغییر دهنده شهر هستم

برای بهبود شهرهایمان، منتظر دریافت داستانهای شما هستیم.

من شهرم را می سازم

چالش­های قرن ۲۱ ام در شهرها رخ می دهند.

با توجه به زندگی نیمی از جمعیت جهان در شهر­ها، محیط­های شهری نقطه تمرکز اثرات شهرنشینی، جهانی شدن و تغییرات اقلیم هستند.

جمعیت شهری در ایران در حال افزایش است.

جمعیت شهری ایران از ۴۹.۷ درصد در سال ۱۹۸۰ به ۶۴ درصد در سال ۲۰۰۰ رسید و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ به ۸۰ درصد برسد.

دیگر کسی زاغه نشین نباشد.

حدود شش میلیون نفر در ایران در سکونت­گاه­های غیر­رسمی زندگی می­کنند. این سکونتگاه­ها در حدود ۱۹ درصد از زمین های شهری ایران را تشکیل می دهند.
وزارت راه و شهرسازی

برای روبرو شدن با تغییرات اقلیمی

حدود ۸۰ درصد از مساحت کشور ایران زیر پوشش بیابان است. ناسا از ورود ایران به یک دوره­ی ۳۰ ساله خشکسالی خبر داده است.
وزارت راه و شهرسازی
شهری که می خواهیم

برای هوایی پاک­تر

اغلب کلانشهرهای ایران با مشکل آلودگی مواجه هستند. تهران در ده سال گذشته به طور میانگین سالانه تنها ۱۶ روز پاک را تجربه کرده است. از طرفی بیش از نیمی از مساحت کشور ایران تحت نفوذ پدیده­ی گردو غبار و ریزگرد قرار دارد.
شهری که می خواهیم

 مناطق شهری یک فرصت اقتصادی هستند

شهرنشینی و تراکم جمعیت مزایایی را نیز به ارمغان آورده است. یک شهر فشرده و با برنامه مناسب، فرصت­های مناسبی را برای تجارت و مزیت­های نسبی از لحاظ رقابت­پذیری و ایجاد اشتغال ارائه می­کنند. افراد فقیری که در شهر زندگی می­کنند فرصت­های رهایی بیشتری از فقر را نسبت به افراد مشابه روستایی خود دارند

شهرها بستر آتی نسل جوان

در سطح جهان، افراد جوان بین سنین ۲۴-۱۸ سال ۱۸ درصد جمعیت جهان را شامل می­شوند. ۸۵ درصد جمعیت جوان جهان در در کشورهای در حال توسعه زندگی می­کنند، جایی که آنها بخش عظیمی از جمعیت جوامع خود را تشکیل می­دهند. بخش روزافزونی از جمعیت افراد جوان جهان در شهرها پرورش می­یابند، بخصوص در شهرهای با نرخ رشد سریع در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین. در بسیاری از شهرها بیش از ۵۰ درصد ساکنان را جمعیت زیر ۲۴ سال تشکیل می­دهند.
من یک تغییر دهنده شهر هستم

شهرها خلاق و مولد هستند

شهرها موتورهای تولید ثروت و نوآوری هستند؛ بطوریکه ۴۰ منطقه بزرگ کلانشهری دنیا ۶۶ درصد فعالیت­های اقتصادی دنیا و ۸۵ درصد نوآوری­های علمی وتکنولوژیکی را به خود اختصاص داده­اند. شهرها توجه ویژه­ای به صرفه­جویی­های ناشی از تجمع و مقیاس می­کنند تا فرصت­هایی را برای امرار معاش تمام اقشار اجتماعی و اقتصادی ارائه دهند.
من یک تغییر دهنده شهر هستم
کمپین ملی شهر

 ما شهرها را دوست داریم

شهرها مکان­هایی هستند که زندگی ما و جوامع مدنی ما در آنها جریان دارد و جایی است که ما در آن با هم ارتباط برقرار می­کنیم.
کمپین ملی شهر
میدان ونک

زمان تغییر فرا رسیده است

اگر ما با هم فعالیت کنیم، می­توانیم به شهرهای بهتری برای خودمان دست یابیم. اکنون زمان تغییر شروع شده است و هر شهروند باید نقشی سازنده در تحول شهر خود ایفا نماید.
میدان ونک

داستانهای دریافتی

عکسهای دریافتی

میدان ونک
کوچه رویایی
میدان ونک

فیلمهای دریافتی

نقشه راه